Bon dia família,

Des de la Comissió Sostenibilitat – Camins Escolars us volem fer arribar aquesta petita enquesta que hem dissenyat juntament amb la resta d’AMPES i AFA del municipi per tenir una idea de la mobilitat entorn a l’escola.

⏳ 2 minuts a contestar-la.
?? Una enquesta per infant.

Data màxima per contestar 20 de desembre.

> ANAR A L’ENQUESTA

CARTA A L’EQUIP DIRECTIU

Benvolgut equip directiu,

Ja fa temps que un grup de mares i pares del poble, a través d’una comissió formada per les diferents AMPA i AFA de les escoles públiques i instituts, treballem i batallem per garantir la mobilitat de les famílies.

Fins ara, hem mantingut trobades poc fructuoses amb l’Ajuntament, hem assenyalat els punts negres i possibles millores per arribar i tornar de les escoles, i hem promogut l’arribada a peu, en patinet o bicicleta. Tot plegat, sent conscients que per motius de feina, moltes famílies s’han de desplaçar en cotxe i apostant també per un bon ús d’aquest en cas que sigui imprescindible.

Tot i els nostres esforços, la clara voluntat de tirar endavant una bona xarxa de camins escolars no sembla ser una prioritat municipal. Sabem que no és fàcil dissenyar-los i que calen tot un seguit d’elements per fer un camí escolar com a tal, però totes les famílies que participem de la comissió creiem que hi ha moltes mesures que es poden aplicar des de ja, mentre es treballa per fer realitat els camins escolars.

És en aquest darrer punt, on demanem la vostra complicitat. Des de la comissió hem elaborat una enquesta que a través de les AFA i les AMPA farem arribar a totes les famílies. El resultat d’aquesta, la farem arribar a l’Ajuntament però també creiem que l’escola en pot fer ús. D’una banda, traslladant les propostes de les famílies, i de l’altra, a través d’algunes propostes que creiem que podeu gestionar com a equip directiu:

Garantir que l’enquesta per a les famílies arriba a tothom i donar suport a aquestes en el consell escolar. Fer-la arribar també al personal docent i no docent.

Treballar amb l’alumnat la mobilitat fins a l’escola i des de l’escola. Vosaltres sabeu millor com fer-ho, però potser es poden fer projectes o propostes que sorgeixin dels nens i nenes, treballar-les per cicles o de manera transversal, i poder-les traslladar al consistori. Creiem que és important implicar l’alumnat en aquest tema perquè podrien traslladar les seves propostes i anàlisi al Consell d’Infants.

Donar suport a les iniciatives que promouen les famílies per millorar la mobilitat i avançar cap als camins escolars.

Tot plegat surt de la voluntat de garantir que els nens i nenes poden anar i tornar de l’escola segurs, que millorem la mobilitat al poble, que treballem pel medi ambient i que apostem per la salut. Uns objectius que sabem que, com a equip directiu, compartiu.

Moltes gràcies

Comissió Camins a l’escola (format per les AMPA i AFA de les escoles i instituts públics de la Garriga)