Presentació

Qui som

L’AFA és l’associació de familíes d’alumnes de l’escola, sense ànim de lucre, que participa en tots aquells aspectes relacionats amb l’educació dels nostres fills i filles, per aconseguir, conjuntament amb l’equip de mestres, un ensenyament de qualitat.

Creiem en una escola més oberta a les famílies on els pares i mares puguem participar d’una manera més activa i responsable, sempre respectant i recolzant la feina dels mestres i la resta de personal de l’escola.

Per tal de poder desenvolupar millor les nostres tasques i tirar endavant els diferents projectes, es formen diferents comissions de treball.

Aquestes comissions estan formades per membres de la junta i per altres socis de l’AFA.

ORGANIGRAMA

Format per una Junta Directiva, que és l’òrgan de representació, gestió i administració de l’associació i actuarà com a òrgan executiu de l’Assemblea General.

President/a i vicepresident/a: Dirigir i representar legalment l’associació i els seus òrgans de govern. Coordinació general amb la Direcció de l’escola. Coordinació de les diferents comissions. Presideix les reunions de la Junta i l’Assemblea.

Secretari/ària: Custodiar, amb caràcter general, l’arxiu i la resta de documentació de l’associació. Portar l’ordre del dia a les juntes i assemblees. Realitzar les actes. Signar les certificacions.

Tresorer/a: Tenir cura i control dels recursos i béns d l’associació. Gestió financera i estat dels comptes. Preparar pressupostos. Decidir les prioritats de les inversions. Gestionar la loteria de Nadal. Custodiar la documentació comptable de l’AFA.

Vocals: Treballen en diferents comissions. Participen activament en el projectes que duen a terme les comissions en les que participen.

COM ÉS EL FUNCIONAMENT DE L’AFA

QUÈ FA L’AFA

• Gestionar i organitzar la reutilització de llibres.
  • Gestionar i organitzar el menjador escolar i el servei matinal.
  • Organitzar festes i fires on trobar-se i relacionar-se totes les famílies de l’escola
  • Participar en els Consells Escolars Municipals i en les trobades des de l’Ajuntament en el grup de Millora per l’Ensenyament de Qualitat.
  • Participa amb la presencia d’un membre al Consell Escolar.
  • Col·laborar amb la Marató de TV3 cada any amb alguna activitat.
  • Subvencionar la psicòloga de l’escola amb 8 hores setmanals.
  • Administra i gestiona els recursos que aporten els associats (compra de material educatiu que l’escola necessita per els nostres fills i filles).
  • Mantenir informats als delegats de cada curs, per tal que arribi tota la informació. Canalitzar les inquietuds i reflexions d’altres pares i mares sobre l’educació dels postres fills i filles.
  • Programar, gestionar i organitzar les activitats extraescolar.
  • Promou la pràctica de l’esport subvencionant l’esport escolar.
  • Pagar assegurances per tots els alumnes.
  • Organitzar xerrades pels pares i mares.
  • Avançar en l’àmbit de l’educació per a la sostenibilitat. Promoure que siguem una escola verda.

FINANÇAMENT DE L'AFA

Tots els diners que es recapten sempre van destinats en benefici del nostres fill i filles. L’AMPA es nodreix dels següents recursos econòmics:

• Cada família paga una quota ordinària anualment.
  • Subvencions i/o ajuts públics de la Generalitat i privats (col·laboradors festa de fi de curs).
  • Ingressos d’activitats i serveis (festa de fi de curs i loteria).
    UTILITAT DE L’AFA
  • Fomenta la participació dels pares, mares i mestres dins la comunitat educativa del centre, per ajudar a aconseguir la millor qualitat d’ensenyament per als nostres fills i filles. Així com també fomentar una formació i educació global inspirada en principis de l’esforç personal, de foment dels valors humans, de la tolerància, de la solidaritat, de la democràcia, de la millora de salut pública i del medi ambient, i del respecte a les normes de convivència de la nostra societat.
  • Promoure la intervenció dels pares i mares en el funcionament del centre amb la participació activa.
  • Fer d’interlocutor entre els mestres i equip directiu per abordar els temes que afecten a les famílies.
  • Donar suport i assistència als pares, mares i mestres, i en general a tots els components de la comunitat escolar, en la participació i en tot el convenient per a l’educació dels seus fills i filles.
  • Orientar als pares i mares sobre els drets i deures com a membres d’un centre educatiu públic.

COM PARTICIPAR I QUI POT FORMAR PART DE L’AFA

Són membres de l’AFA tots els pares i mares que tenen els seus fills matriculats a l’escola Puiggraciós. Actualment, som 350 famílies.
Poden participar a les assemblees tots aquells pares i mares que vulguin, d’una manera voluntària, col·laborant i participant, aportant idees i suggeriment.

Consulta els estatus de l’AFA del CEIP Puiggraciós de La Garriga

T'agradaria participar a l'AFA?

Treballem pel mateix objectiu

Som un gran equip amb un únic objectiu: millora el benestar dels nostres fills/es a l’escola

famílies

persones col·laboren a l'Afa

Comissions permanents

T'agradaria participar a l'AFA?

Aquesta associació està oberta a totes les famílies. Totes les mares i pares estan convidats a col·laborar amb l’associació. La participació amb l’AFA afavoreix el que mantinguem una actitud activa davant el que succeeix en el centre afavorint l’educació dels nostres fills/es.