Benvolgudes famílies,

Malgrat estar confinats, l’AMPA continua treballant i reunint-se amb esperit de col·laboració i millora. Com és habitual, a l’AMPA  també estem per atendre a les mares i els pares que tingueu necessitat de consulta i/o acompanyament, així com vetllar pel benestar dels/les nostres fills i filles en la seva vida escolar, treballant per l’Escola i amb l’Escola.

Us volem informar abans de res dels següents fets:

• S’ha aconseguit que el 100% de l’alumnat tingui connexió amb ordinador. Volem agrair a MD Plus la seva tasca per fer-ho possible.

• Quan es va tancar l’Escola els aliments que eren susceptibles de fer-se malbé es van donar al Banc d’Aliments de La Garriga (llet, llegums…).

• S’han cedit 20 safates a l’Asil Hospital de La Garriga per a que puguin seguir treballant amb comoditat i seguretat.

• La Festa de Final de Curs queda anul·lada, com la majoria d’actes previstos per a les properes setmanes.

• Mantenim comunicació oberta i contínua amb la Direcció per veure com es podrà anar fent el desconfinament i la tornada a les classes. Puntualment us n’anirem informant.

Aprofitem per a compartir la nostra reflexió de la situació actual.

La pandèmia i el confinament han generat un canvi radical dels contextos i mitjans d’ensenyament-aprenentatge escolar. Ara el professorat exerceix la seva funció docent des de casa, l’alumnat rep les seves propostes educatives a casa, i les mares i els pares fem esforços per convertir el saló o l’estudi del domicili en una aula, amb ordinadors, tauletes, televisor i mòbils en comptes de pissarres. Ningú estava preparat per ensenyar i aprendre des de casa; ni els docents, ni els alumnes, ni els pares.

Ens trobem davant d’una situació excepcional i com qualsevol novetat és difícil de gestionar ja des de bon inici. Davant de tota aquesta incertesa i canvis constants, l’escola fa mans i mànigues per tal que els infants segueixin actius durant els dies de confinament. Els docents elaboren activitats variades, intenten mantenir el contacte amb alumnes i familiars, i malgrat la complexitat i la falta de recursos, s’intenta posar tot l’esforç possible per tal de reconduir-ho.

Entenem que les iniciatives adreçades a les famílies respectin el seu propi rol i els permetin ser qui són: mares i pares, no mestres dels seus propis fills. Com s’ha dit anteriorment, es tracta d’una situació excepcional que bonament tots i totes intentem gestionar el millor que podem. Evidentment, som conscients que cada mestre és també un individu amb circumstàncies personals concretes i que en molts casos, com a mares i pares que també són, no poden estar a casa teletreballant amb tranquil·litat. De la mateixa manera que ens passa a la resta de pares i mares.

Vist en sentit positiu, pensem que els nostres fills i les nostres filles potser sortiran de la crisi un xic reforçats com a èssers humans i com a ciutadans. Potser aquesta experiència els haurà fet madurar una mica més del previsible. Potser hauran après més sobre el valor de l’austeritat, la solidaritat, la família, la imaginació, la creativitat, el reciclatge… i fins i tot hauran desenvolupat més les habilitats digitals.

A la Junta hem reflexionat i creiem que segur que hi ha aspectes a millorar de la gestió del que s’està fent i de com s’està fent, de quines eines s’estan utilitzant i en quina periodicitat. Creiem necessari que aquestes valoracions es concretin i es transmetin de forma constructiva.

Com a Junta manifestem el nostre suport a tota la comunitat educativa del Centre, agraint l’esforç i la dedicació extraordinària que estan fent els mestres de l’Escola. Fem extensiu també el nostre suport a tots els treballadors/es de l’Escola, als quals esperem poder retrobar ben aviat. Volem també fer un reconeixement a la tasca educativa dels pares i mares, que poden comptar, com sempre però ara més que mai, amb el suport de l’AMPA. I per descomptat el més gran reconeixement a tots els nens i nenes, que són en definitiva a qui ens devem.

Participar a la propera Assemblea oberta

Com sempre us volem animar a que participeu de l’AMPA, totes les opinions i punts de vista són benvinguts i ja sabeu que com més siguem, millor!! Per aquest motiu us animem a participar a la propera Assemblea oberta que celebrarem el dijous 11 de juny, a les 21:30. Per a connectar-vos només caldrà que hi entreu a través d’aquest enllaç: https://us02web.zoom.us/j/85997056695

Rebeu una cordial salutació,

Junta de l’AMPA