El mes de setembre de 2023, la biblioteca de l’escola va patir una filtració d’aigua que va malmetre una de les parets de l’espai, motiu pel qual ha romàs tancada des de l’inici del curs.

Tot i que la fuita es va resoldre, calia que l’Ajuntament reconstruís la paret afectada i la pintés per poder tornar a fer servir la biblioteca en condicions òptimes.

Malgrat les reclamacions reiterades de l’AFA al consistori, i tot i que la llei d’educació 12/2009 explicita que «[t]ots els centres educatius han de disposar d’una biblioteca escolar», la inacció i la manca de resposta de l’Ajuntament va generar una gran impotència entre les famílies de l’escola.

Per aquest motiu, el mes de desembre de 2023, coincidint amb l’inici de les vacances de Nadal, la Comissió de Biblioteca va organitzar un grup de treball per dur a terme tasques de neteja i endreça amb l’objectiu de reobrir la biblioteca el mes de gener.

El matí del 21 de desembre de 2023, un grup de famílies va col·laborar en la posada en marxa d’una biblioteca que molts infants trobaven a faltar. De manera que junts, grans i petits, van aconseguir que el 8 de gener de 2023 la reobertura de la biblioteca fos una realitat perquè, des d’aleshores, mestres i infants puguin gaudir-la.

Amb tot, el grup de treball va identificar mancances evidents a la biblioteca de l’escola i, per això, la comissió que vetlla per aquest espai es va comprometre a treballar en una proposta de renovació per concedir a la biblioteca el protagonisme que es mereix.