El diumenge 17 de desembre de 2023, la Federació Catalana d’Escacs va donar el tret de sortida a la II Lliga Escolar d’Escacs de Barcelona per a tots els alumnes de primària.

Enguany hi participen 27 escoles de la província de Barcelona: Escuela Suiza, Jesuïtes Sarrià, Lavínia, Magòria, Maristes Sants, Mestre Enric Gisbert, Sant Miquel i Zurich Schule (Barcelona); Pere Roselló (Calonge); Mar i Cel (Cubelles); El Lledoner, Pereanton i Salvador Espriu (Granollers); Els Pinetons, Puiggraciós i SEK Catalunya (la Garriga); El Solell (La Palma de Cervelló); Els Picots (Lliçà d’Amunt); Sant Gervasi (Mollet); Hamelin-Laie International (Montgat); Àngel Guimerà i l’Oreig (Pallejà); Joan Bardina (Sant Boi), i Canigó, El Margalló, Pompeu Fabra i Ítaca (Vilanova i la Geltrú).

El torneig se celebra en línia a la plataforma Lichess alguns diumenges a la tarda de 16:30 a 17:40 h, entre els mesos de desembre i abril, i la nostra escola hi està representada per l’equip format pels infants inscrits a l’extraescolar d’escacs.

Com indica l’organització de la competició, «[l]’objectiu de la competició, més enllà de continuar aprenent, progressant i gaudir de bones estones jugant a escacs, és que el torneig serveixi com a pont entre les escoles i els clubs per tal de poder introduir els infants al món dels escacs.»

Amb aquest mateix propòsit participen els representants de l’Escola Puiggraciós, que durant aquest curs intentaran assolir la primera posició del podi. I es que el curs 2022-23, malgrat haver encapçalat la primera posició durant les 3 primeres rondes, finalment l’Escola Joan Bardina de Sant Boi va avançar el nostre equip a la setena ronda i va acabar guanyant la lliga, deixant l’Escola Puiggraciós en el segon lloc de la classificació.